Smart living zawitał do Polski. Sprawdź, czy tak żyjesz

0

Smart living, smart cities, smart home, smartphone, a może smartne finanse? Idea smart living, czyli mądrego i inteligentnego życia jest coraz popularniejsza nie tylko na świecie, ale również w Polsce. Coraz więcej obszarów staje się częścią świata smart. Dotyczy to nie tylko technologii, ale również zakupów, zdrowia, pracy, rozwoju osobistego, czy… finansów. Smartne, przemyślane i mądre podejście do finansów to idea, która jest bliska innowacyjnej firmie Smartney.

Smart living jest zjawiskiem postrzeganym w kategoriach optymalizacji życia, skupiania się na tym co robimy lepiej, sprawniej, korzystania z nowoczesnych technologii i usług zewnętrznych ułatwiających codzienne obowiązki, życia w zgodzie z własnym rytmem. Osoba, która realizuje, chociażby w minimalnym stopniu, ideę smart living lubi robić zakupy online, podejmuje zazwyczaj decyzje w sposób przemyślany, korzysta z innowacyjnych rozwiązań. Ważna jest dla niej równowaga pomiędzy życiem zawodowym, a osobistym.

– Chcielibyśmy by najważniejsze elementy idei smart living zagościły również w sferze finansów. To właśnie dlatego oferujemy naszym klientom dopasowaną do ich potrzeb pożyczkę na atrakcyjnych warunkach, dostępną bez dokumentów, całkowicie online, a więc wygodnie, bezpiecznie i bez wychodzenia z domu. Pożyczkę konsumencką dostępną tu i teraz, a właściwie gdziekolwiek i kiedykolwiek, z każdego miejsca na świecie, w odpowiednim dla konsumenta momencie – mówi Katarzyna Jóźwik, Dyrektor Generalna Smartney w Polsce. Firma, którą reprezentuje wystartowała ze swoją ofertą na początku tego roku i szybko zyskała przychylność klientów, co potwierdzają wewnętrzne badania opinii. SMARTNEY należy do francuskiej Grupy Oney Bank, oferuje pożyczki do 60 tys. zł z terminem spłaty do 5 lat. Firma chce docierać do klientów w wieku 25-60 lat, którzy mają „smartne podejście do finansów”, a więc są wrażliwi cenowo, korzystający z nowoczesnych technologii, ceniący swój czas.

Szybko, coraz szybciej

Jeden z raportów dotyczących smart living wykazuje, że Polacy lubią kupować – aż 89 proc. konsumentów mieszkających w Polsce można byłoby nazwać mianem „smart shopperów”. Połowa z nich (49 proc.) deklaruje, że interesuje się nowymi technologiami, a rozwiązania zaawansowane technologicznie mają pozytywny wpływ na ich życie.[1] To, że coraz większa liczba konsumentów kupuje przez Internet i potrzebuje transparentnych rozwiązań ułatwiających życie – nie dziwi. Polacy narzekają na ciągły brak czasu, pośpiech, przemęczenie i przepracowanie. Coraz częściej mówi się też o zjawisku FOMO (Fear of Missing Out) czyli obawie, że ominą nas jakieś istotne zdarzenia, mimo, że na co dzień narzekamy na zbyt dużą liczbę bodźców i informacji.

– Nasze doświadczenia zdobyte na rynku finansowym oraz badania opinii potwierdzają, że konsumenci chcieliby pożyczać coraz szybciej i potrzebują prostego, transparentnego i błyskawicznego procesu. Co piąty respondent biorący udział w naszym badaniu opinii zrealizowanym przez Spotlight Research przyznawał, że chciałby, żeby decyzja o przyznaniu pożyczki zapadała w kilka lub kilkanaście minut, a co trzeci – w godzinę. Rośnie liczba osób, które podchodzą do swoich finansów w sposób smartny. Są to konsumenci wrażliwi cenowo, dla których liczy się czas, ale również atrakcyjna cenowo oferta, minimum formalności i bezpieczeństwo. My gwarantujemy im to wszystko tworząc swoistego rodzaju hybrydę. Mam na myśli nie tylko hybrydowy produkt, ale również różne kanały jego dystrybucji, które się uzupełniają – mówi Katarzyna Jóźwik, Dyrektor Generalna Smartney.


[1] Raport „Smart Living. Czy Polacy prowadzą mądre i sprytne życie?”